Planner | Momenteeczech

fullsizeoutput_b3b

Bez diáře bych už asi nedokázala fungovat a za ta léta, co je používám, jsem jich měla opravdu mnoho. Hezké se dají najít například na Ebay, Moleskine, loni jsem si pořídila Designový organizér, ale vždy jsem toužila po krásném a barevném Erin Condren diáři, který jsem objevila na Youtube kanále u Elle Fowler před asi 6 lety. Ta šíleně vysoká cena mě ale odrazovala, a tak jsem objednávku nikdy neuskutečnila. V létě jsem u Ejvi na Instagramu poprvé uviděla Momenteeczech diář, o kterém jste už určitě slyšely, protože popularita této české značky se zvyšuje každým dnem. V té době měli v nabídce jen dva druhy - Tečkovanej a Vodovkovej. Líbily se mi oba, ale Vodovkovej si mě získal o trochu více, a tak jsem si ho, jako jedna z prvních, koupila. Probíhala nějaká 10% sleva na první nákup, proto jsem do košíku přihodila ještě jedny nálepky. Popravdě, ani tento diář nebyl zrovna levný, a každý asi nebude ochotný za něj zaplatit 899 kč. Jenže já měla zrovna po státnicích a měla jsem potřebu se nějak odměnit (:D) a navíc dost připomínal ty úžasné Erin Condren plánovací kalendáře. Plus vždy velmi ráda podpořím nové české projekty, takže nákupu určitě nelituji.

Diář dorazil poměrně rychle a já byla po rozbalení nadšená, ale zároveň i mírně zklamaná. Je opravdu krásný, to jo, ale trochu se díky těm kolečkům "rozjíždí". Jasně, Momenteeczech má být "vytahovací a zastamdací", což je fajn, ale prostě se jím nedá tak rychle listovat. Taky mi příliš nevyhovuje průhledný "obal" na začátku a konci diáře, který má pravděpodobně chránit před zašpiněním. Mnohem praktičtější by bylo, kdyby desky byly třeba zalaminované. Další ne/výhodou je lesklý papír, protože se na něm všechno rozmazává. Psát do diáře klasickou propiskou není zrovna ideální, poněvaďž pořád musíte čekat, než inkoust zaschne. Nejvíce se mi osvědčilo používat tenký fix na CDčka, který koupíte snad v každém papírnictví za asi 10 kč. Pokud ale máte tipy na jiný fix či pero, které je vhodné na lesklý papír, budu moc ráda za vaše doporučení. V některých věcech jsem prostě perfekcionista a v diáři nechci mít rozmazaný text, čmouhy a taky nestojím o věčně špinavé ruce od inkoustu :). K diáři mi holky poslaly i gumičku, díky které se dá nosit v kabelce bez toho, aby se otevíral. To je super nápad, navíc je v ní i poutko na propisku/fix. 

fullsizeoutput_b3c

Co se týče obsahu, tak diář začíná červnem 2016 a končí v květnu 2017. Na začátku každého měsíce je krásný oddělovač se super obrázky a motivačními citáty a následuje měsíční přehled, kde si můžete poznačit narozeniny vašich blízkých, důležité termíny, cíle apod. Jeden týden se nachází na dvoustraně, a v levém boku je ještě několik řádků na různé připomínky. Do kolonky "Úkoly" si píšu pár bodů, které daný týden nesmím zapomenout (například zaplatit členství ve fitku, zajít na poštu, nakoupit atd.) a do sloupce "Poznámky" si značím počet odpracovaných hodin. Diář je rozdělen do sloupců, a po několika měsících používání můžu říct, že by mně více vyhovovalo horizontální týdenní rozložení. Je to spíše o osobních preferencích, ale mám docela velké písmo, takže se mi na řádek vleze většinou jen jedno slovo. Škoda, že v té době nebyl v prodeji Mramorovej diář, který takto poskládaný je a navíc je naprosto dokonalý. Nemyslíte?
Asi poznáte, že Scrapbooking není úplně moje silná stránka a jsem v tom docela začátečník. Ne vždy mám čas zdobit diář desítkami samolepek týdně, ale líbí se mi to a docela mě to začalo i bavit. Kromě DO TO HO! samolepek od Momenteeczech jsem si koupila i nějaké na fleppi.cz a když mám čas, tak si diář trochu ozdobím. Mám se ještě dost co učit a třeba se do toho někdy pustím pořádně. Diář ale stále beru spíše jako praktickou věc, než zábavu, tudíž si do něj píšu vše potřebné. Na spoustu věcí zapomínám, takže si značím vše od práce, až po nákupy, nové články či schůzky. Dokonce u mě v kalendáři najdete i nepodstatné věci jako čištění štětců, lakování nehtů apod., protože jinak bych na to zapomněla (:D). Po splnění daného úkolu si odškrtnu malý čtvereček, který kreslím před každou aktivitou. 

fullsizeoutput_b3d

Do poznámek na konci měsíce si píšu nákupní seznam, který pravidelně doplňuju. Jsou tam hlavně věci, které mi dochází (jako například makeup) nebo věci, které si chci daný měsíc pořídit. Díky tomuto seznamu potom většinou nenakupuju zbytečnosti a řídím se hlavně tím, co mám poznamenáno. 

To by bylo k mému diáři asi vše. Momenteeczech je fajn, originální a hlavně český. Koupila bych si ho znovu? Hm, nevím, ale spíše ano. Příště bych si však vybrala ten horizontální. Taky bych uvítala více stránek pro poznámky, TO DO listy, kontakty apod. Nově se sice dají dokoupit, jenže kupovat si je za 139 kč se mi úplně nechce. Co bych si ale klidně objednala jsou jejich boží obaly na diáře, které se mi líbí opravdu moc. A taky nějaké další nálepky, protože ty jsou skvělé :). Každopádně nápad je to skvělý a jsem ráda, že s takovými diáři někdo začal i tady u nás. A holkám přeji hodně štěstí a úspěchů, a snad pro nás mají připravené další novinky. 

Co vy a diáře? Dáváte přednost těm klasickým nebo si vše píšete do mobilu? :) A co říkáte na českou značku Momenteeczech, pořídily byste si nějaký diář taky? Těším se na vaše komentáře. S. 

[Zmíněné produkty: 1. Momenteeczech Vodovkovej diář, 899 kč. 2. Momenteeczech DO TO HO! samolepky, 139 kč. 3. Fleppi samolepky, 21 kč.]

10 komentářů

  1. Ten je krásný! Taky o něm uvažuji, takže mi recenze pomohla :). Nejspíš si pořídím jejich diář na rok 2017.

    Sára

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty nové diáře na rok 2017 jsou super, určitě budeš spokojená :).

      Vymazat
  2. Ja väčšinou diár moc nepoužívam, ale tento rok som si od Ježiška jeden pekný vypýtala, tak uvidím, či donesie :) Pekný diár ma určite bude viac motivovať plánovať si veci, teda aspoň dúfam :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak snad ti bude nový diář vyhovovat a zvykneš si na něj :). Já jsem bez diáře úplně ztracená :D.

      Vymazat
  3. Je nádherný, viděla jsem ho už hodně na instagramu a nemůžu se na něj vynadívat. Každopádně nejsem ochotná dát za diář tolik peněz, ikdyž je boží. Já jsem si na rok 2017 pořídila diář od holek z A cup of Style, který se mi taky líbí a už se těším, až ho budu používat :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je vážně krásný a design je propracovaný do posledního detailu :). Každopádně ASOC diář vypadá taky fajn.

      Vymazat
  4. O tomto diáři jsem se poprvé dočetla až u tebe a protože miluju všechno barevné a puntíkaté, hned bych si ho chtěla pořídit :D Jenomže se znám a zase bych ho nevyužila, loni jsem používala dokonce 4 diáře, protože mi ani jeden nevyhovoval a postupně jsem kupovala menší a praktičtější. Letos už jeden mám. Moc hezký článek a díky i za zmínění nedostatků :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju :). A ano, je super, ikdyž pár nedostatků (alespon pro mě) by se našlo. Už jsem si na něj ale zvykla a používám ho pořád :).

      Vymazat
  5. Ty jo o tomhle diáři jsem neslyšela. No stejně je to pro mě docela jedno, i když je krásný, osm stovek za něj fakt nedám. Albi to opět jistí. Ale nádherný fakt je :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To chápu :). Já Albi diář nikdy neměla, nechápu :D.

      Vymazat